Форма входу

Знайти на сайті
Користувальницький пошук
Вибрати категорію
Інформатика [16]
Образотворче мистецтво [26]
Трудове навчання [1]
Інші [63]
1-4 класи [114]
ГПД [11]
Основи здоров'я [1]
Наше опитування
Чому Ви ходите на роботу?
Всього відповідей: 3921
Ваша думка?
Як Вам здається, теперішнє покоління учнів навчається краще за своїх батьків?
Всього відповідей: 3518
Хмаринка тегів
Усе для вас


ПАРТНЕРИ
Graffiti Decorations(R) Studio (TM) Site Promoter
П'ятниця, 29.03.2024, 12:00
Головна » Файли » Навчальні предмети » Інші

пІДСУМКОВИЙ УРОК ПО ТЕМІ " ПІВДЕННА АМЕРИКА"
[ ] 06.02.2010, 18:48
Узагальнення матеріалу про Південну Америку
Клас: 7.
Форма проведення: гра-змагання.
Мета уроку: створити умови для всестороннього вивчення і комплексного застосування знань в процесі конструювання відповідей на поставлені питання на підставі розвитку логічного мислення учнів.
Завдання уроку:
• Освітня: сприяти розумінню закономірностей розподілу основних компонентів природи на території Південної Америки; відпрацювати поняття: “рельєф, клімат, внутрішні води, природні зони, характерні риси і особливості кожного з перерахованих понять.
• Розвиваюча: продовжити формування умінь конструювати відповіді на питання в процесі роботи з картами атласу, текстом підручника і додаткової літератури, придбання і використовування знань;
• Виховна: сприяти формуванню емоційно-ціннісного відношення до світу і відчуття товариства, дружби, уміння працювати в колективі.
Плановані результати:
Знати:
• Зміст понять: “рельєф, клімат, внутрішні води, природні зони, характерні риси і особливості кожного з перерахованих понять;
• Особливості розміщення великих форм рельєфу, основних показників клімату, частин внутрішніх вод, природних зон, представників рослинного і тваринного світу;
• Приклади взаємозв'язку і взаємозалежності між компонентами природи в Південній Америці.
Уміти:
• Використовуючи різні джерела, давати типові характеристики основних компонентів природи;
• Працювати з картами різного змісту;
• Прогнозувати тенденції зміни природи під впливом людської діяльності.
Матеріали і устаткування:
• підручник;
• карти атласу;
• настінна карта: “Фізична карта світу»
• схеми;
• типовий план опису річки;
Використовувані технології: інтеграція технологій: алгоритмічної, проблемно-пошукової, ігрової і рівневої диференціації.
Методи роботи: методи проблемного навчання (частково-пошукові, дослідницькі), методи організації учбово-пізнавальної діяльності (словесні, наочні, практичні, аналітичні, синтетичні, проблемно-пошукові, самостійна робота і робота під керівництвом), методи стимулювання і мотивації (пізнавальна гра), методи контролю і самоконтролю (усний контроль, фронтальний опит, письмовий контроль), методи самостійної пізнавальної діяльності учнів.
Види контролю:
1. Діагностичний (виявляється рівень знань на момент завершення вивчення теми).
2. Поточний (перевірка ефективності навченої на різних етапах уроку).
Форми діяльності на уроці: колективна, групова, індивідуальна.
План уроку.
1. Організація початку уроку:
а) вхід в урок;
б) визначення теми уроку;
в) цільова установка;
г) мотивація.
2. Закріплення і всебічна перевірка знань.
На далекій Амазонці ми ніколи не були.
Не літали літаком ми і й кораблі нас не везли,
Не спускались у долину із високих мідних гір
І не бачили тварину, що зовуть її тапір.
То чому ж нам так знайомий цей вологий дивний край?
Ти подумай швидше, друже, і скоріш відповідай
1.Детектор брехні. Подорож до Амазонії.
(До вашої уваги твір учня, який несистематично готувався до уроків географії. Якщо ви не згодні з відповіддю вдарте в долоні)
Настав час нашої подорожі до Південної Америки, найбільшого материка планети, що лежить у східній півкулі, яку Гумбольт назвав « Новий світ». Під крилом літака найдовша річка світу – Амазонка. Яку заслужено називають «матір’ю морів». Свої води вона несе в Тихий океан. Амазонка народжується в Перуан¬ських Андах, витікаючи під назвою Ріу-Негру (Мараньон). Амазон¬ка займає 2(1) місце за повновод-ністю. В Амазонку впадає небагато (багато) приток. Ліві і праві прито¬ки розливаються влітку, але оскіль¬ки вони розташовані обабіч еква¬тора, то вона повноводна цілий рік. Максимальна глибина Амазонки — 20 (185) метрів.
Довго відшукуємо місце для посадки літака і нарешті приземляємося на полі одного з фермерів, яких тут називають пігмеями. Після довгого перельоту в голові шуміло і нам здалося що це муха це-це. Ми швидко подалися до лісу, але, раптом, кроків за 8 від нас проскакав велетенський рудий кенгуру, мабуть, він злякався хижого рику тигра. Ми зайшли в хащі сельви. Яка краса! Стрункі евкаліпти підіймалися вгору на сотні метрів, а їхні стовбури були обплетені ліанами. На одній із них ми й побачили горилу , яка кинулася тікати і зникла за розлогими баобабами.
Ми рушили далі, бо хотіли дістатися до до підніжжя Кіліманджаро ще до настання ночі.. Стояла страшена спека, і від сухого повітря пересохло в роті. Та, на щастя, почав моросити дрібненький дощ. І невдовзі наші ноги почали вгрузати в чорнозем.
1. Вікторина (усно)

• Цариця річок(Амазонка)
• Дикі свині (пекарі)
• Озеро-лагуна(Маракайбо)
• Риба хижак (піранья)
• Пастухи-скотарі (гаучо)
• Савана півночі (льянос)
• Високогірні луки (парамос)
• Штормовий вітер _пампейро)
• Савана півдня (кампос)
• Дерево – каучуконос (гевея)
• Вологі екваторіальні ліси ( сельва)
• Які моря і океани омивають Пів¬денну Америку?
• В яких півкулях знаходиться Південна. Америка?
• Який рельєф має Південна Аме¬рика?
• Чому більшість території Пів¬денної Америки рівнинна?
• Яке живлення характерне для рі¬чок Південної Америки

3. Проблемне запитання
1. Чому в Південій Америці клімат не такий жаркий, як в Африці?
2. Південноамериканський конти¬нент отримав від природи свою долю пустель. Одна з них про-стяглася вздовж Тихоокеансько¬го узбережжя на 4520 км. Назвіть та поясніть її походження.
3. Як змінився б клімат, якби гори були на сході Південної Аме¬рики?
4. Південь Чилі та Західну Колум¬бію називають «мокрими кута¬ми» Південної Америки. Чому?
5. Чому всі великі ріки материка несуть свої води до Атлантично¬го океану?
6. Говорять, що «ріки — це дзерка¬ло клімату». Як клімат впливає на розподіл річкової сітки?
7. Чому Амазонка повноводна ці¬лий рік?
8. Чому Парана, що протікає через південний тропік, дуже повноводна, а річки на інших материках не такі повноводні?
9. На цій річці утво¬рився найвищий во¬доспад.
10. Поясніть, чому в екваторіальному кліматичному поясі Південної Америки опадів випадає більше, ніж в екваторіальному поясі Африки?
11. Яке особисте спорядження треба узяти, якщо в наші зимові місяці відправитися в центральну частину Бразильського плоскогір'я?
12. Чому західне побережжя Південної Америки є зоною активного землетрусу і вулканізму.
13. Чи можна пояснити існування цих явищ?

4. Вгадай назву.
• Це озеро - латунного похо¬дження — сполучається з Венесу¬ельською затокою і довгий час було лігвом піратів.(Маракайбо)
• Озеро текто¬нічного походження, його площа близько 8,3 тис. км2. Це найбільше скупчення прісної води, оточене горами. (Тітікака)
• Це молоді гори Їх ріст продовжується, про що свідчить не тільки багато численна вулканічна діяльність а й тектонічна. (Анди)
• Тут панує напівтемрява, повітря насичене вологою. Важко дихати. Великі площі лісів затоплюються під час розливу і тоді над водою височать крони пальм та інших дерев. (Амазонія)
• Велика річка Пд.. Америки, судноплавна і являється важливою транспортною системою. На берегах росте невисока трав’яна рослинність, а за деревами – безкрайній степ. (Парана)
• В басейні річки Оріноко знаходиться найвищий водоспад світу. (Анхель)
• Хижа риба – гроза тварин та людей, щелепи цієї риби невідповідно великі відносно тулуба і оснащені трикутними, гострими зубами. (Піранья)
• Це хвилююче море трав, де , навіть, на великих відстанях буває неможна зустріти жодного дерева та куща. Весною весь степ розмальований квітами, над якими кружляє тисячі різних комах. (Пампа)
• Цей водоспад на мові індіанців означає « Велика вода». Цей водоспад спадає двома потоками. А всього в його системі – 275 водоспадів.(Ігуасу)
• Це маленька віддалена від світу країна. Земля її щедра та багата, але багатства досягаються великою ціною. Безпреревна вулканічна діяльність, вічний рух льодовиків, паводки та бурі – ось в таких умовах живе та працює народ цієї країни.
5. Як ми знаємо карту.
Показати на карті вивчені об’єкти: та по можливості пояснити їх походження. 1 бал за показ 1 бал за пояснення.
Парана, Амазонка, Ла-Платська низовина, Бразильське плоскогір’я, Амазонська низовина, Тітікака, Маракайбо, Париньяс, Гальїнас, Кабу-Банку, Фроуерд, Ориноко, Ігуану, Анхель, Анди, Аконкагуа, Гвіанське плоскогір’я, Котопахі, вогняна земля, дрейка, Магелланова протока..
6. Тестування
1. Яка з річок повноводна цілий рік?
а) Амазонка; б) Парана; в) Оріноко.
2. До якого океану несуть свої води більшість річки Південної Аме¬рики?
а) Тихий; б) Атлантичний; в) Індійський.
3. Найбільше озеро Маракайбо має походження:
а) тектонічне; б) льодовикове; в) лагунне.

4. Південна Америка забезпечена підземними водами:
а) добре;
б) погано.
5. Яку висоту має водоспад Анхель?
а) 1054 м;
б) 72 м
6. Місця підняття фундаменту Південно-Американської платформи в рельєфі відповідають:
а) Амазонській низовині і Бразильському плоскогір'ю,
б) Бразильському плоскогір'ю і Гвіанському нагір'ю,
в) Гвіанському нагір'ю і Амазонській низовині.

7. Про незавершеність горотворних процесів в Андах свідчать:
а) наявність льодовиків і значні висоти гір, б) вулканізм і землетруси,
в) землетруси і наявність льодовиків.

8. На велику частину території Південної Америки волога поступає:
а) з Тихого океану б) з Атлантичного океану в) з Індійського океану.

9. На крайній південь материка вологу приносять:
а) західні вітри помірних широт, б) пасати, в) мусони.

10. Якщо на території випадає від 2000 до 3000 мм опадів, що розподіляються рівномірно протягом року, то ця територія:
а) Амазонськая низовина,
б) Ла-Платськая низовина,
в) Бразильське плоскогір'я.

11. Багатющий видовий склад рослинності вологих екваторіальних лісів пояснюється в першу чергу:
а) постійністю кліматичних умов,
б) положенням материка в Південній півкулі,
в) великою кількістю тепла і вологи протягом року.

12. У колонізації материка найактивнішу участь з європейських держав брали:
а) Англія і Франція,
б) Франція і Португалія,
в) Іспанія і Португалія.

13. При русі з центральних частин материка у бік побережжя густина населення:
а) збільшується б) не змінюється в) зменшується.

14 По опису визначите, про який кліматичний пояс йде мова:
А)в цьому кліматичному поясі весь рік жарко і випадає значна кількість опадів;
Б)літо жарке і дощове, зима тепла і суха;
У)в цьому кліматичному поясі весь рік панує жарка і суха повітряна маса

7. Географічна анаграма (Відгадати зашифроване слово і пояснити значення.)
Мпаап, масоб, тиемис, ламути

8.Відгадай загадку:
Дуже, дуже довгий і у воді живе.
Жертву обвиває, кістки їй ламає,
А потім, звичайно ж, в рот її кладе.(анаконда)

9. Що у скриньці? (по рядах)
У народів Америки ця рослина користувалась особливою повагою, їй присвячувалися вірші. Пісні, легенди. Бога дощу зображали з цією рослиною. Із неї роблять борошно, олію, крохмаль, консерви. Індіанці готують мамалигу і називають цю рослину маїс (кукурудза).

Із плодів цього дерева індіанці готують напій, котрий називали «тео-брома» - напій богів. Він дає людині силу, енергію. Європейці стали класти в нього молоко та цукор (какао).

Цю рослину називають усі «другим хлібом». Завіз її в Європу Христофор Колумб. В Іспанії її називають «папа», в Італії «трюфель», а у Франції «земляне яблуко» (картопля).

10.Третій зайвий

Кабу-Бранку, Фроуерд, Байрон.
Дарвін, Лінгвістон, Гумбольт
Аконкагуа, Котопахі, Костюшко
Субтропічний, субекваторіальний, субарктичний
Мурей, Парана, Оріноко
Маракайбо, Танганьїка, Тітікака
Гевея, кебрачо, баобаб
Гуанако, комбат, пекарі
Бербери, мулати, метиси
Чилі, Марокко, Аргентина

11. Так-Ні
Еквадор. Оріноко. Анхель.
3. Підведення підсумків. Оцінювання. Домашнє завдання
Скласти ребуси, кросворди по материку, який вивчили.

Категорія: Інші | Додав: Людмила4643
Переглядів: 6690 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/3 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright KonSerg © 2024