Форма входу

Знайти на сайті
Користувальницький пошук
Вибрати категорію
Методика навчання [27]
Вчителям інформатики [27]
Охорона життя та безпека праці [13]
Сценарії [57]
Музика, пісні [10]
Різне [74]
Вчителям обр мистецтва [30]
Вчителям 1-4 класів [104]
Вчителям трудового навчання [2]
Виховна робота [68]
Робота з батьками [9]
Наше опитування
Чому Ви ходите на роботу?
Всього відповідей: 3915
Ваша думка?
Як Вам здається, теперішнє покоління учнів навчається краще за своїх батьків?
Всього відповідей: 3510
Хмаринка тегів
Усе для вас


ПАРТНЕРИ
Graffiti Decorations(R) Studio (TM) Site Promoter
Вівторок, 31.03.2020, 12:38
Головна » Файли » Для зареєстрованих » Охорона життя та безпека праці

День цивільного захисту ушколі
[ ] 10.04.2010, 21:10
Тести по темі: Дорожній рух.
Водії якого транспорту зобов'язані:
1) При лівому повороті й розвороті доїхати до перехрестя і пішки перевести транспорт на інший бік дороги?
2) Мати при собі посвідчення водія та медичну аптечку?
3) їхати дорогою в один ряд, а паркуватись у два ряди?
4) Які сигнали світлофора ви знаєте. Що вони позначають?
5) Як на проїзджій частині вулиць і доріг позначено перехід?
6) Де і як повинні ходити пішоходи по вулиці?
7) В яких місцях пішоходам дозволяється переходити вулицю?
8) Де потрібно стояти в очікуванні трамвая, тролейбуса, автобуса?
9) Які правила поведінки в транспорті загального користування ви знаєте?
10) Як треба переходити вулицю при виході з трамвая. Автобуса?
11) Який порядок посадки в автобус і висадки з нього?
12) В яких місцях можна переходити вулицю?
13) Як правильно преходити вулицю, дорогу?
14) Чи можна перебігати через вулицю, дорогу?
15) Чому пішоходам не можна ходити по проїзджій частині вулиці, дороги?
16) На які групи поділяються дорожні знаки?
17) Який знак забороняє рух пішохода?
18) Хто повинен знати дорожні знаки?
19) Які інформаційно-вказівні знаки ви знаєте?
20) З якого віку дозволяється їзда на велосипеді по дорозі?
21) Де можна гратися?
22) Що потрібно робити, коли жовтий колір світлофора загорівся, коли ви перебуваєте на середині дороги?
23) Для чого слугує острівок безпеки?
24) По які стороні тротуару повинні іти перехожі?
25) Де потрібно ходити по вулиці чи дорозі, коли немає пішохідної доріжки?
26) Як називається місце пересічення доріг?
27) Хто відповідає за порядок на дорогах?
28) Що таке перехрестя?
29) Для чого слугує проїзджа частина дороги?
30) Для кого слугує тротуар?
31) Для кого предназначен тротуар?
32) Що позначає зелений колір світлофора?
33) В яку сторону потрібно подивитися коли дійдете до середини дороги?
34) Яка роль посадочної платформи?
35) Кому дає команди пішоходний світлофор?
36) Які є світлофори?
37) Що означає червоний колір світлофора?
38) Чи можна їздити на велосипеді не тримаючись за руль?
39) В яких місцях встановлюється знак „ Обережно, діти!”?
40) Скільки людей можуть їхати на одному велосипеді?
41) Які правила посадки й висадки в громадський транспорт ви знаєте?
42) Наведіть приклади елементів безпеки у громад¬ському транспорті.
43) Які способи допомо¬ги пасажирам міського транспорту ви знаєте?
44) Наведіть приклади не¬безпечного вантажу.
45) Якомий транспорт має переваги у русі?

Проведення вікторини з теми: Надзвичайні ситуації виробничого та техногенного характер
Запитання
По горизонталі:
2. Стан стійкості організму людини до дії патоген¬них мікробів.
7. Вплив на живий організм будь-якими видами випромінювань.
8. Порушення цілісності кістки.
10. Сукупність факторів, які негативно впливають на організм людини, заважають її роботі та відпочинку.
13. Небезпечна подія техногенного характеру на об'єкті чи території, яка загрожує життю, здоров'ю людей.
14. Значне затоплення місцевості внаслідок підйому рівня води в річці, озері.
15. Синдром набутого імунодефіциту людини.
16. Організоване виведення чи вивезення населення з небезпечних зон.
19 Зіткнення протилеж¬них інтересів, поглядів, бо¬ротьба ворогуючих сторін різного рівня та складу учасників.
20. Надзвичайна ситуація геологічного походження.
По вертикалі:
1. Політика залякування, пригнічення супротивника силовими засобами.
3. Коливання твердих тіл, частин апаратів машин, що сприймаються організмом людини як струс.
4. Стан захищеності особи та суспільства від ризику заз¬нати шкоди.
5. Пошкодження тканин організму з порушенням їхньої цілісності, функцій, викликане зовнішнім чинником.
6. Отруйність.
7. Пошкодження тканин організму, викликане дією високих температур, хімічних речовин або електричного струму.
9. Усвідомлена мож¬ливість небезпеки.
10. Якісна або кількісна оцінка збитків, заподіяних небезпекою.
11. Радіоактивні елемен¬ти, продукти поділу ін¬ших радіоактивних еле¬ментів,
12. Великомасштабна аварія, яка призводить до важких наслідків для лю¬дини, тваринного і рос¬линного світу, змінюючи умови середовища існу¬вання.
17. Масове розповсюджен¬ня інфекційної хвороби лю¬дей у часі та просторі у ме¬жах певного регіону, що значно перевищує звичай¬ний рівень захворюваності, який реєструється на цій території.
18. Група захворювань, викликаних дією на організм отрут різноманітно¬го походження.
Відповіді: 1. Тероризм. 2. Імунітет. 3. Вібрація. 4. Без¬пека. 5. Травма. 6. Ток¬сичність. 7. Опік. Опромі¬нення. 8. Перелом. 9. Ризик. 10. Шкода. Шум. 11. Радіо¬нукліди. 12. Катастрофа. 13. Аварія. 14. Повінь. 15. СНЩ. 16. Евакуація. 17. Епідемія. 18. Отруєння. 19. Конфлікт. 20. Землетрус.

ПЕРША ДОПОМОГА ПРИ НЕЩАСНИХ ВИПАДКАХ
Тести для учнів 9-11 класів

1. На якій відстані від місця події потрібно ставити попереджуючий трикутник?
А Мінімум 25—30 м
Б Мінімум 100 м
В Мінімум 150 м

2. Яка основна причина ядухи в людей, що знаходяться без свідомості?
А У людей, що знаходяться в непритомному стані часто зводяться ще-
лепи, при цьому зуби щільно стискуються
Б Язик розслаблюється і западає, перекриваючи доступ повітря
В Непритомний стан супроводжується загальним спазмом дихальних
шляхів

3. Який найбільш простий спосіб усунення перешкод для дихання в людини, що
знаходиться без свідомості?
А Закинути голову якнайдалі назад
Б Поплескати по спині
В Витягти пальцем язик

4. Чому необхідно негайно починати штучну вентиляцію легень, якщо потерпілий
не дихає?
А Імовірність відновлення дихання набагато більша, коли воно перерива -
ється на короткий час
Б Дуже важко вдмухувати повітря в легені постраждалого, що довго не
дихав
В Штучна вентиляція марна, якщо потерпілий не дихав більше 2 хв.

5. Через який час можна припинити штучну вентиляцію, якщо дихання не віднов-
люється?
А Через 2 хв.
Б Через 5 хв.
В Через 10 хв. і більше

6. Чому необхідно покласти потерпілого в непритомному стані, але з нормальним
диханням, у фіксоване положення на боку?
А Це положення зручне
Б Потерпілий прийде до свідомості швидше

7. Який найбільш ефективний спосіб зупинки кровотечі?
А Перетягання шарфом, краваткою і т.д.
Б Накладення пов'язки
В Накладення джгута і піднімання пораненої кінцівки вгору

8. Яка пов'язка потрібна для рани розміром у долоню з невеликою кровотечею?
А Стандартна
Б Велика зовнішня В Лейкопластир

9. Як запобігти шокові?
А Надати потерпілому, якому загрожує шок, положення, щоб ноги були
вище, ніж голова і тіло
Б Напоїти водою

10. Що найбільше важливо при транспортуванні потерпілого в лікарню?
А Їхати з максимальною швидкістю
Б Присутність лікаря в машині під час транспортування
В Обережне переміщення потерпілого під постійним спостереженням

11. Від якої кровотечі швидше гине людина?
А Артеріальної
Б Венозної
В Капілярної
12. Через який час після накладення джгута можна тимчасово його послабити або
зняти?
А Мінімум 15 хв.
Б Мінімум 30 хв.
В Мінімум 60 хв.

13. Як бути, якщо в потерпілого випадають назовні органи черевної порожнини?
А Промити їх чистою кип'яченою водою і вправити в живіт
Б Обробити антисептичними речовинами
В. Накласти стерильну пов'язку зверху

14. Чому пораненого в живіт не можна напувати, годувати, давати йому через рот
ліки?
А Можлива блювота
Б Небезпека розвитку важкого перитоніту
В Може поперхнутися

15. Кому в першу чергу надається допомога при масових травмах людей?
А Пацієнтам без свідомості
Б З великою кровотечею
В Тим, що задихаються

16. Як підпливати до потопаючого?
А З боку спини
Б З боку голови
В Збоку

17. Як витягати потопаючого в човен?
А Через ніс .
Б Через корму
В Через борт
18. Як припинити дію вогню на обпаленого?
А Облити холодною водою
Б Засипати піском
В Закидати снігом або накинути на потерпілого від опіку щільну тканину

19. Як правильно обробити обпалену поверхню?
А Змазати опік рослинною олією
Б Проколоти пузирі
В Закрити обпалену поверхню чистим бинтом

20. У якому положенні доцільно транспортувати обпеченого?
А На спині
Б На боку
В Лежачи на неушкоджених частинах тіла

ПРАВИЛЬНІ ВІДПОВІДІ:
1 В, 2 Б, 3 А, 4 А, 5 В, б Б, 7 В, 8 Б, 9 А, 10 В, 11 А, 12 Б, 13 В, 14 А Б, 15В, 16 Б, 17 Б, 18 А Б В, 19 В, 20

ДЕНЬ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ
Хід проведення заходу

Учитель
Діти, сьогодні у школі прово¬диться День Безпеки дорожнього руху.
Ви маєте продемонструвати свої знання, отримані на уроках основ здоров’я.

1Тоня
Якщо правила не вчить,
Це є небезпека.
Вас машина зіб'є вмить,
Та, що мчить здалеку.

2Ліза
Коли дуже поспішаєш
І часу ніяк не маєш,
Не біжи, а зупинись —
Шлях уважно роздивись.

3 Настя
Щоб не трапилось біди,
Шанувати треба знаки.
На дорозі — небезпечно,
Тож обачним буть доречно.

4Світлана
А щоб дорогу перейти, —
Є всякі перестороги.
Не можна як завгодно йти
На інший бік дороги.

5 Інна
Правил дорожнього руху багато,
Хай знають їх і дівчатка й хлоп'ята,
А головне — на бруківці не гратись,

Всі разом:
Якщо хочеш здоровим зостатись.

Гра "Вивчаємо, знаємо, перемагаємо"

Мета. Закріпити знання, які учні отримали на уроках основи здоров’я та під час виховних заходів; розвивати інтерес до вивчення предмета основи здоров’я; виховувати дис¬циплінованість, прагнення зберегти своє здоров'я, майно школи.
Оформлення: плакати з ПДР та ППБ, вис¬тавка малюнків, газет, виробів, макетів учнів, трафа¬рети дорожніх знаків, столи-станції, розташовані напівколом з назвами.
Місце проведення: актова, спортивна за¬ли або вестибюль. У грі бере участь стільки команд,
скільки початкових класів у школі. Кожна команда складається із семи учнів, один із яких — капітан. Інші учні — болільники.
Кожна команда має свою назву, девіз, емблему, форму, маршрутний лист з назвами станцій та їх роз-ташуванням. За столами (станціями) — члени журі, до складу якого входять старшокласники, батьки-водії, вчителі, працівники ДАІ.
Кожна станція має назву, емблему, червоні, зе¬лені та жовті кульки, білети з питаннями, а на станції "Юний художник" додатково є дошка, кольорова крейда та ганчірка.
На станціях учнів очікує завдання, яке виймає капітан команди. Командам даються дві хвилини на читання та обговорення запитання. Капітан коман¬ди дає остаточну відповідь. За правильну відповідь він отримує зелену кульку, за неповну — жовту, а за неправильну — червону. Таким чином, під кінець гри на лінійці команди стоятимуть з кульками. Та команда, яка набере найбільше зелених кульок, — буде переможцем.
Поки члени журі визначають переможців, на ос¬танній станції "Творча" відбувається конкурс болільників, які заздалегідь підготували пісні, вірші, сценки на тему предмета основи здоров’я.
Гра починається з шикування команд.

Ведучий.
Сьогодні, діти, ви будете брати участь у грі по станціях "Вивчаємо, знаємо, перемагаємо". Протя¬гом навчального року ви вивчали один із найцікавіших предметів у школі — основи здоров’я. Сьо¬годнішня гра має визначити команду, яка найкраще знає цей предмет. Отже, за сигналом дзвоника ви повинні підійти до станції, яка визначена у вашому маршрутному листі за №1, витягнути білет, уважно прочитати запитання, потім повно та чітко відповісти. За правильну відповідь ви отримаєте зе¬лену кульку, за неповну — жовту, а за неправильну відповідь — червону кульку. Ваша мета — отримати якнайбільше зелених кульок.
Голова журі.
Команди готові? Капітанам команд доповісти про готовність до гри!
Капітан 1-ї команди віддає рапорт:
Шановний голово журі! Команда "Пішохід" для проведення гри "Вивчаємо, знаємо, перемагаємо" вишикувана! Наш девіз.
(Всі разом).
"Руху прави¬ла єдині, знати учні їх повинні!"
Або: "Ми пам'ятаємо від "а" до "я" азбуку дорожнього руху".
Капітан команди "Пішохід":
"Рапорт здано!"

За цією схемою здають рапорти всі капітани команд.

Маршрути команд:
1 команда прямує до станцій 1, 6, 5, 4, 3, 2;
2 команда 2, 1,6, 5, 4, 3;
3 команда 3, 2, 1, 6, 5, 4;

1станція "Юний велосипедист"Сергій
1.У скільки років дозволяється їздити на велосипеді?Чим повинні бути обладнані велосипеди?
2. Як повинен рухатися велосипедист на проїзджій частині?
3. Чи можна перевозити вантажі і які?
4. Як за допомогою руки попередити інших учасників дорожнього руху про виконання повороту або розвороту?

2 станція "Пасажир" Настя
Назвіть обов’язки пасажира.
Як потрібно поводитися у транспорті?
Якими засобами безпеки повинен користуватися пасажир в автомобілі?

3 станція "Пішохід" Інна
Як правильно обходити тролейбус, автобус, трамвай?
Де дозволяється рух пішохода?
Що таке острівець безпеки?
Як правильно переходити дорогу?
Як правильно переходити і переїжджати через залізничний переїзд.

4 станція "Знаки дорожнього руху" Ліза
Намалюйте світлофор.
Намалюйте пішохідний перехід.
Намалюйте дорожній знак, який стоїть поряд зі школою. Про що він розповідає водіям?
Які є знаки дорожнього руху?

5 станція «Дії при ДТП» Учитель
Як діставати правильно потерпілого?
Як привести потерпілого до тями?
Які служби потрібно викликати в разі ДТП?
Які телефони служб допомоги?
Як діяти в разі ДТП?

6 станція «Знайди помилку» Тоня
Оцінюється за кількістю знайдених помилок. Одна помилка — 1 бал.
Учитель читає текст, у якому є помилки. Учні по¬винні знайти їх і прокомен¬тувати.
Текст
У мене є друг, якого звуть Денис. Ми з ним дуже лю¬бимо кататися на велосипе¬дах. Я вважаю, що в нашому місті, де немає знаків і світлофорів, на велосипеді можна їздити тільки по тро¬туару, починаючи з дитячо¬го садка. Одного разу, коли ми поверталися із прогу¬лянки, на велосипеді Дени¬са обірвався ланцюг. Я, не роздумуючи, зняв брючний ремінь, прив'язав його до обірваного ланцюга й узяв велосипед Дениса «на бук¬сир». Нічого з нами не тра¬пилося. Ми благополучно дісталися додому.
Якось ми поїхали на ри¬боловлю, дорога була вільна, і кожен з нас міг показати, хто на що здатен їхали без рук, піднімали ноги з педа¬лей, крутили по всій дорозі «вісімки». Риболовля була вдалою і ми не помітили, як стемніло. Я ніяк не міг знай¬ти мотузку, щоб прив'язати свої вудки. Ми поспішали, тому вудки довелося покласти ти на кермо й притримува¬ти рукою, їхати було недуже зручно, тому що довгі вуд¬ки, закріплені поперек ве¬лосипеда, займали майже півдороги. І цього рачу все закінчилося добре.
Помилки:
1) їздити на велосипеді по дорогах дозволено з 14 років;
2) по тротуару їздити не можна;
3) буксирування велосипеда заборонене;
4) по дорозі слід їхати на відстані 1 м від краю проїж¬джої частини;
5) не можна їхати без рук, знімати нога з педалей;
6) багаж не повинен вис¬тупати більш ніж на 0,5 м.

ПАСАЖИР
Пасажир зобов'язаний:
під час їзди на транспортному засобі, обладнаному ременями безпеки, бути пристебнутим, а при їзді на мотоциклі — бути в застебнутому мотошоломі;
посадку й висадку здійснювати з боку тротуару або узбіччя й лише після повної зупинки транспортного засобу.
Пасажир не має права:
відволікати водія й заважати йому під час керування транс¬портним засобом;
відчиняти двері транспортного засобу, висовуватись у вікна під час руху, перешкоджати закриттю дверей перед початком руху, викидати сміття й інші предмети.

ДТП
Якщо ти став свідком дорожньо-транспортної пригоди, знай, що маєш нагоду зробити щось дуже важливе у своєму житті. У ці хвилини від тебе може залежати доля потерпілих. Тому постарайся заспокоїтись і зосередься на тому, що знаєш і вмієш. Скажи собі, що ти зможеш це зробити, і рішуче дій, адже в такій ситуації дорога кожна хвилина (мал. 19).
Передусім виклич «швидку допомогу» і повідом у відділення міліції про ДТП та кількість потерпілих.
Познач місце аварії спеціальним знаком, а за його відсутності — будь-якими предметами, наприклад, гілками. Це для того, щоб попередити інших водіїв і запобігти новим ДТП.
Коли приїдуть рятувальники, допоможи їм з'ясувати всі обставини ДТП.

Якщо в ДТП травмували¬ся люди, потрібно якомога швидше викликати швидку допомогу — від цього може залежати життя потерпілих. До приїзду лікарів їм потрібно надати першу медичну допомогу.
Діставати потерпілого потрібно акуратно, міцно обхопивши його під пахвами зчепивши руки. Після цього треба покласти потерпілого в безпечному місці. Якщо людина знепритомніла можна спробувати привести до тями: дати понюхати нашатирний спирт, леге¬сенько поплескати по шоках, або побризкати водою. Усі медикаменти, потрібні для надання першої допомоги» зазвичай є вт автомобільній аптечці.
Якщо нічого не допомагає, потрібно обережно пере вернути потерпілого на бік, закинути йому голову й за¬фіксувати положення, під¬клавши йому під голову його ж руку. Другу руку обережно завести йому за спину.
Потерпілому в ДТП слід забезпечити спокій. Але при цьому його не можна залишати самого. Якщо він перебуває при свідомості, на¬магайтесь заспокоїти його, відволікти розмовою.

Відгадування загадок з учнями 2-4 класуна тему « Електрика та електроприлади» під час перерв.

Учні відгадують загадки та називають правила поводження з електроприладами.
1. То холодним, то гарячим
Вдома кожен мене бачив,
І співаю я від жару
І пускаю з носа пару.
(Чайник)

2. Вона їх кидала й вертіла,
А вони взяли й помолоділи.
(Пральна машина)

3. Акробат йде по канату,
Зазирає в кожну хату,
У світлицю хто гукне,
Тому світло увімкне.
(Електрика)

4. Висить груша.
А з'їсти не можна
(Лампа)

5. Я вдихаю багато бруду,
Щоб були здорові люди.
(Пилосос)

6. В нашій кухні кілька літ
Він муркоче наче кіт,
І ховає справжню зиму
(Холодильник).

7.Човник із гарячим дном
Гарно гладить полотно.
(Праска)

8. Не радіо, а говорить.
Не театр, а виставу показує.
(Телевізор)

9. Дає електрику країні
Ця чарівниця-станція,
І здогадатись ви повинні,
Що це …
(Електростанція)

Відгадування загадок з учнями 2-4 класуна тему « Електрика та електроприлади» під час перерв.

Учні відгадують загадки та називають правила поводження з електроприладами.
1. То холодним, то гарячим
Вдома кожен мене бачив,
І співаю я від жару
І пускаю з носа пару.
(Чайник)

2. Вона їх кидала й вертіла,
А вони взяли й помолоділи.
(Пральна машина)

3. Акробат йде по канату,
Зазирає в кожну хату,
У світлицю хто гукне,
Тому світло увімкне.
(Електрика)

4. Висить груша.
А з'їсти не можна
(Лампа)

5. Я вдихаю багато бруду,
Щоб були здорові люди.
(Пилосос)

6. В нашій кухні кілька літ
Він муркоче наче кіт,
І ховає справжню зиму
(Холодильник).

7.Човник із гарячим дном
Гарно гладить полотно.
(Праска)

8. Не радіо, а говорить.
Не театр, а виставу показує.
(Телевізор)

9. Дає електрику країні
Ця чарівниця-станція,
І здогадатись ви повинні,
Що це …
(Електростанція)
Відгадування загадок з учнями 2-4 класуна тему « Електрика та електроприлади» під час перерв.

Учні відгадують загадки та називають правила поводження з електроприладами.
1. То холодним, то гарячим
Вдома кожен мене бачив,
І співаю я від жару
І пускаю з носа пару.
(Чайник)

2. Вона їх кидала й вертіла,
А вони взяли й помолоділи.
(Пральна машина)

3. Акробат йде по канату,
Зазирає в кожну хату,
У світлицю хто гукне,
Тому світло увімкне.
(Електрика)

4. Висить груша.
А з'їсти не можна
(Лампа)

5. Я вдихаю багато бруду,
Щоб були здорові люди.
(Пилосос)

6. В нашій кухні кілька літ
Він муркоче наче кіт,
І ховає справжню зиму
(Холодильник).

7.Човник із гарячим дном
Гарно гладить полотно.
(Праска)

8. Не радіо, а говорить.
Не театр, а виставу показує.
(Телевізор)

9. Дає електрику країні
Ця чарівниця-станція,
І здогадатись ви повинні,
Що це …
(Електростанція)

Категорія: Охорона життя та безпека праці | Додав: Людмила4643
Переглядів: 5788 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright KonSerg © 2020