Форма входу

Знайти на сайті
Користувальницький пошук
Наше опитування
Чому Ви ходите на роботу?
Всього відповідей: 3921
Ваша думка?
Як Вам здається, теперішнє покоління учнів навчається краще за своїх батьків?
Всього відповідей: 3518
Хмаринка тегів
СТАТИСТИКА
Усе для вас


ПАРТНЕРИ
Graffiti Decorations(R) Studio (TM) Site Promoter
П'ятниця, 19.04.2024, 07:42
Головна » 2011 » Березень » 5 » Уява
Уява
17:48

Уява тісно пов'язана з мисленням. За допомогою уяви здійснюється уявний вихід за межі сприйняття дійсності. Уява породжена трудовою діяльністю людини і розвивається на її основі. Особливо важливо розвивати активну уяву - що відтворюючу (створення образу предмету, явища за його описом) і творчу (створення нових образів, які реалізуються в оригінальних продуктах діяльності).

 

Проаналізувати, як розвинена уява, допоможуть завдання, що подані нижче. Результати їх виконання різними учнями можна порівняти. Чим вищий результат, тим краще розвинена уява. Протягом одного уроку можна виконати завдання 1, 2, 4, а 3 завдання можна доручити зробити удома, і на наступному уроці перевірити.

 

Завдання 1.

Для аналізу відтворюючої уяви учневі належить вирішити 4 завдання. Зачитуючи їх умови, вчитель попереджає, що вони вирішуються словесно, креслення робити не можна.

 

1. Уявіть собі рівносторонній трикутник, кожна сторона  якого  дорівнює 6м.  Подумки продовжте основу трикутника вліво на 6м і паралельно їй через вершину трикутника проведіть вліво такий же відрізок. З'єднаєте кінці паралельних ліній прямої. Яка фігура вийшла в цілому?

 

Правильна відповідь: трапеція.

 

2. Уявіть собі, що від точки А ви пройшли на південь 10 кроків, потім повернули на схід і також зробили 10 кроків, після чого знову зробили 10 кроків на південь, а потім повернули на захід, пройшли стільки ж і, нарешті, зробили 10 кроків на північ. Яка фігура вийшла з вказаних відрізків?

 

Правильна відповідь: квадрат з хвостиком (у вигляді перевернутого прапорця чи м'якого знака).

 

3. Уявіть собі коло і поставте в його центрі крапку. На рівній відстані від неї (усередині кола) проведіть дві паралельні лінії, а потім до цих прямих на такій же відстані проведіть дві перпендикулярні лінії. Яка фігура вийшла усередині кола?

 

Правильна відповідь: квадрат.

 

4. Уявіть собі квадрат. Проведіть в ньому діагоналі.Потім двома горизонтальними лініями розділіть квадрат на рівні частини. Скільки вийшло фігур і які?

 

Правильна відповідь: 10 частин, з них 6 трикутників, 2 трапеції, 2 п'ятикутники.

 

Учні перевіряють правильність вирішення кожної задачі за допомогою креслення. Підраховують кількість отриманих ними  балів: вирішення першої задачі оцінюється 4 балами, другої - 5, третьої - 7, четвертої - 15 балами.

 

Завдання 2.

Для перевірки творчої уяви вчитель дає наступне завдання. У думках уявіть, що у вас є дерев'яна кулька діаметром 30мм. Придумайте і запишіть словами або намалюйте якомога більше предметів,  які можна зробити з цієї кульки. 

На виконання завдання дається 5 хв. Відмітьте час і приступайте до справи.

 

Кожен запропонований варіант оцінюється в 2 бали. Проте, якщо пропонуються однотипні варіанти, які мало чим відрізняються один від одного, за таку пропозицію школяр отримує тільки 1 бал. І навпаки, якщо запропонований варіант дотепний і оригінальний, то учень отримує за цю ідею 4 бали.   Безглузда пропозиція - 0.

 

Зразки відповідей і приклади оцінки відповідей учнів в балах: з кульки можна випиляти конус - 1, піраміду - 1, квадрат - 1 і т. п.; пофарбувати в який-небудь колір і використовувати у вигляді прикраси меблів - 2; зробити голову для ляльки - 2, зробити кулон, кліпси - 2, розпиляти на дві частини, просверлити отвір, вставити гумку, вийде шпилька для волосся - 4 бали.

 

Завдання 3.

Для аналізу творчої уяви вчитель пропонує учням скласти декілька пропозицій, в які повинні входити три запропоновані слова (наприклад: вогонь, стрічка, вікно). Відміняти слова можна. На виконання завдання відводиться 5-10 хв. Його можна виконати і удома. Кожен варіант оцінюється в 2 бали.

 

Якщо пропозиція дотепна і оригінально, додається 2 бали. Якщо використана тільки формальна сторона предмету або слів і пропозиція приймається з натяжкою, за нього дається 1  бал. Безглузда пропозиція - 0.

 

Все пізнається в порівнянні. А отже і рівень творчої уяви зручно визначати не для одного учня, а для декількох.

 

Переглядів: 1662 | Додав: KonSerg | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright KonSerg © 2024