Повна класифікація одягу - 25 Січня 2011 - Шкільний сайт для батьків і учнів
Форма входу

Знайти на сайті
Користувальницький пошук
Наше опитування
Чому Ви ходите на роботу?
Всього відповідей: 3859
Ваша думка?
Як Вам здається, теперішнє покоління учнів навчається краще за своїх батьків?
Всього відповідей: 3458
Хмаринка тегів
СТАТИСТИКА
Усе для вас


ПАРТНЕРИ
Graffiti Decorations(R) Studio (TM) Site Promoter
Понеділок, 05.12.2016, 02:27
Головна » 2011 » Січень » 25 » Повна класифікація одягу
Повна класифікація одягу
22:22
Одяг - справа серйозна

Без складання всеосяжної типології костюма неможливе глибоке вивчення основ його існування в культурі. Різноманіття костюма можна порівняти з різноманітністю життєвих ситуацій або людських характерів. Основний шлях до розуміння його суті - типологія, розчленовування на класи, групи, види і так далі в різних площинах по відношенню до людини і середовища.

 

У науковій літературі з даного питання немає остаточних досліджень. Хоча варто відзначити, що кожен автор, що приступає до вивчення костюма класифікує його за якою-небудь ознакою. Велика частина літератури по костюму - історичні і етнографічні дослідження, отже, в них костюм розділяється по географічних або тимчасових особливостях. У літературі присвяченій питанням виникнення елементів одягу, їх розвитку, способам формування іміджу зазвичай розділяють костюм по відношенню до тіла, конструкції і функцій.

 

Кожен тип класифікації відкриває нові сфери для дослідження, розкриває несподівані проблеми і нові аспекти костюма. Метою даної статті є спроба позначити всі можливі класифікації костюма.

Перш за все, слід позначити об'єкт дослідження. Під костюмом слід розуміти все, що штучно змінює зовнішність людини, тримаючись на його тілі. Сюди відноситься одяг, головний убір, взуття, зачіска, прикраси, аксесуари, макіяж і парфум. Визначення вже містить першу і основну класифікацію - перераховані підсистеми костюма.

 

Основні "людські" площини класифікації

 

1. Антропологічна
 

а) по відношенню до тіла
Основа класифікації - ступінь близькості до тіла, а як слідство - ступінь впливу на тіло.
 

Перерахуємо їх від найближчого до найдальшого:

  • розфарбовування тіла (татуїровка, макіяж, парфум)
  • одяг, взуття, головні убори, прикраси
  • аксесуари (теж мають різний вплив: наприклад окуляри - ближче, ніж сумочка).
     

Багато систем, наприклад одяг, мають усередині себе теж відмінності (білизна і верхній одяг).
 

Це необхідно враховувати при створенні і використанні костюма, бо людське тіло може сприймати тільки певні матеріали, фактури, речовини. Вся історія виробництва костюма розвивається у напрямі створення найбільш комфортних і безпечних для здоров'я матеріалів і речовин (макіяж, парфуми).
 

б) по відношенню до частин тіла (види одягу, головні убори, взуття і так далі)

 

Одяг
За способом кріплення на тілі одяг ділиться

  • на поясний (спідниці, брюки, шорти, труси і так далі)
  • плечовий (сорочки, плаття, сарафани, плащі, пальто, шуби, піджаки, майки, светри, і так далі)

 

Конфігурація і пластика тіла диктують відмінності елементів костюма.

Одяг розміщується на трьох частинах тіла

  1. тулубі,
  2. руках
  3. ногах.

 

Весь одяг також ділять на три шари:

  1. білизна,
  2. натільний одяг
  3. верхній.

 

Білизна
Виробники поділяють білизну на три види:

  • щоденну (практичне, з щільних натуральних або сумішевих матеріалів, гладка)
  • святкову (нарядне, зі всілякими прикрасами, відповідно одягу для особливих випадків)
  • білизна для інтиму (відкрите, прозоре, зі всілякими прикрасами, накладними деталями (воланами, бантиками, мереживами, намистинками), часто з натяком на жарт.

 

У XII столітті з'явився витончений інтимний домашній одяг (як правило для вранішнього туалету): негліже, полонез, пеньюар, шміз, що існують до цих пір. У Європі XIX завдяки подорожам в тропіки стала відома піжама.

 

Натільний одяг

Це найчисленніший вид одягу, тому перераховувати всі його види важко і недоцільно. Такий одяг знаходиться між білизною і верхнім одягом. Проте слід звернути увагу на наступну особливість, залежну від клімату. У жарких країнах, білизна і натільний одяг часто об'єднуються, утворюючи досить відкритий одяг, використовуваний щодня в цілях мінімізації матеріалів, присутніх на тілі. Тоді як одяг мешканців півночі відрізняється багатошаровістю, що збільшує кількість видів одягу.

 

Піджачний розділ:

  • Блайзер,
  • джемпер,
  • жакет,
  • жилет,
  • піджак,
  • светр,
  • смокінг,
  • фрак,
  • костюм (із спідницею або брюками),
  • сорочка (блуза).

 

Одяг для ніг:

  • Брюки,
  • шорти,
  • шкарпетки,
  • панчохи,
  • колготки.

Окремо виділяємо плаття (сарафан) і спідницю.

 

Верхній одяг

Різноманітність видів верхнього одягу не так велика. В основі класифікації лежать, перш за все, сезони і звичайно, конструкція і матеріал.

Перерахуємо основні типи верхнього одягу:

  • дублянка,
  • шуба,
  • манто,
  • куртка,
  • пальто,
  • плащ.

Історики костюма виділяють близько 17 видів пальта.

 

Також слід звернути особливу увагу на окремі елементи одягу, який, як правило, володіє особливою символічною силою, -

  • коміри,
  • манжети,
  • краватки (шарфи, хустки),
  • шкарпетки (панчохи),
  • пояси (ремені),
  • рукавички (рукавиці).

Ці незначні деталі можуть повністю змінити інформаційне навантаження костюма в цілому.

 

Взуття
Взуття розділяють на:

  • шите,
  • підкроєне і прикріплене до ноги різними перев'язями,
  • плетене.


По конструкції взуття ділять на

  • сандалі і сабо,  
  • туфлі,  
  • чоботи
  • черевики.

 

Головні убори

 

Головний убір завжди асоціювався з головою, тому він володів сильним символічним значенням.

У витворах мистецтва головний убір міг виконувати функцію заміщення голови.

 

Є сенс розділити головні убори по конструкції:

  • Кільцеві (вінки, вінці, корони)
  • Головні убори з дном - шапки (капелюх, бере, чіпець, кепка і так далі)
  • Покриваючі (хустка, вуаль, фата)
     

Прикраси
Все різноманіття прикрас за призначенням ділиться на:

  • платтяні (брошки, запонки, пряжки, застібки, шпильки),
  • натільні (сережки, кольє, ланцюжки, кулони, кільця, браслети)
  • прикраси для волосся (шпильки, діадеми і так далі).

 

За способом кріплення світ прикрас складається з наступних видів:

  • нашийні (ланцюжки, кулони, намиста, кольє, стрічки, підвіски, намиста, медальйони);
  • вушні (сережки, кліпси, пуссети);
  • браслети (на руки і на ноги);
  • наперсні (кільця, персні);
  • прикраси для волосся (шпильки, накладки, вінки, діадеми, скроневі кільця, стрічки і так далі).


Аксесуари
Дивлячись на історію костюма можна зробити висновок, що в принципі, майже будь-яка невелика дрібниця може стати цікавим і важливим аксесуаром костюма. Тому перерахуємо тут найбільш поширені:

  • сумка,
  • парасолька,
  • носова хустка,
  • віяло,
  • дзеркало,
  • табакерка (трубка, портсигар, запальничка),
  • гаманець (гаманець, портмоне),
  • записник,
  • годинник,
  • трость (палиця),
  • окуляри,
  • маска (мушки),
  • муфта,
  • квіти (штучні і натуральні).

 

Зачіска
Зачіска - вбрання голови, багато в чому символізує лад її внутрішнього змісту, світогляд кожної людини і епохи в цілому.

  

Волосся на голові, оскільки воно покриває верхню частину людського тіла, символізує духовні сили, вищі сили, втілює духовний стан людини. Волосся на тілі пов'язується з впливом ірраціональних, нижчих сил, біологічних інстинктів. Волосся означає також родючість. У символіці індуїста волосся означає Всесвіт. Густа шевелюра є втіленням життєвого пориву і пов'язана з бажанням досягти успіху.

 

Важливе значення має колір волосся. Темне волосся має темну, земну символіку, тоді як світлі (золоті) асоціюються з сонячними променями, чистотою і добром, і всі позитивні міфологічні і казкові герої мали світле волосся (Білосніжка, Снігуронька, Златовласка). Мідно-руде волосся свідчить про демонічний характер і зв'язується з Венерою. Сторіччями живе уявлення, що відьма повинна бути рудий, і що таким людям завжди везе. Безліч чаклунських ритуалів пов'язано з волоссям, як духовною енергією людини. Втрачаючи волосся, ми втрачаємо силу, як біблейський Самсон. Зворотною стороною втрати волосся є добровільна жертва. Всі, хто відкидає земне життя, щоб стати на шлях абсолютного аскетизму, зобов'язані постригти волосся (чернече постриження).

 

Люди з давніх пір приділяли зачісці велике значення. За словами Дідро, зачіска робить жінку привабливішою, а у чоловіка підкреслює риси його вдачі.

 

Зачіски прийнято розділяти на:

  • короткі,
  • середні,
  • довгі.
     

Макіяж
 

Макіяж входить в систему косметики, яка ділиться на

  • декоративну
  • гігієнічну.

 

До цієї системи ми також відносимо і таку невід'ємну якість людського образу як запах, а значить і всю систему додання людині штучного запаху (парфум). Ми зупинимося лише на декоративній косметиці і парфумі, що безпосередньо входять в систему костюма, і хоча гігієнічна і лікувальна косметика має відношення до костюма через систему тіла, але вона має біологічну, а не культурну основу. Вона разом з іншими засобами формує певний образ людського тіла, що звичайно, має безпосередній зв'язок з костюмом. Але вивчення тілесності і її естетичних ідеалів - тема іншого дослідження. Можна зробити лише один висновок: гігієнічна косметика завжди мала один вектор в своєму розвитку - зупинити час, зберегти молодість і свіжість.

 

Під макіяжем слід розуміти як розфарбовування особи, так і тіла. Система макіяжа має одну важливу відмінність від інших підсистем костюма - вона фактично не несе ніякої практичної функції (за винятком деяких косметичних засобів, що захищають шкіру від вітру, холоду і сонця, але це більше має відношення до медицини). Тобто, макіяж виконує чисто символічну роль, відображаючи, перш за все, пануючі етичні і естетичні норми.

 

Традиційно виділяється декілька значущих зон - макіяжа:

  • загальний вид шкіри і корекція лиця в цілому - пов'язано із загальним станом здоров'я і настрою
  • очі - пов'язують зазвичай з душевним станом і характером (очі - дзеркало душі). За даними досліджень психологів, очі - перший елемент на обличчі, на який звертають увагу оточуючі. Дуже великий відсоток інформації про людину йде від очей.
  • брови - це обрамлення очей, якийсь яскравий акцент на обличчі, зазвичай зв'язується з волею, життєвими цілями.
  • рот - символ спілкування, витік мови, а значить думок і емоцій. Також губи - сильний символ чуттєвості. Макіяж губ - говорить про відношення до любові.
  • Манікюр

- руки - символ діяльності людини. Вони як ніщо інше видають вік і професію. У 1925 році в Європі з'явився лак нітроцелюлози для нігтів, тоді ж винайшли і лакознімач на основі суміші ацетону, ефіру і жироподібних речовин.

- педикюр - символ персоною ухоженності. В сучасному світі існує стійкий стереотип, що педикюр - для людей або вседозволених, або сильно прагнучих до досконалої зовнішності.
 

Всі зони повинні бути витримані в єдиному стилі, що дозволяє закінченому макіяжу виконувати різноманіття своїх функцій у поєднанні з іншими елементами костюма, створюючи гармонійний образ.
 

Розфарбовування тіла було першим костюмом людини. З глибини століть до нас дійшли такі її прояви як татуїровки і макіяж.

Коли з'явилося електричне освітлення, макіяж вступив в нову стадію.

 

Розфарбовування лиця має в сучасному світі два різновиди:

  • грим
  • макіяж.

Основна їх відмінність у відстані і в часі. Грим призначений для сцени, знімального майданчика, а макіяж - для реального життя. Тому до макіяжа пред'являються жорсткі вимоги - стійкість і натуральність. Штучні фарби повинні буквально вбиратися в шкіру, компенсуючи природні колірні недоліки.

 

У перших людей вже існувало мистецтво розфарбовування лиця, тіла і татуювання. Корінь "тату " потрапив в європейські мови з полінезійського. Розмальовування мало магічне значення (бойове розфарбовування, диференціація, захист від злих сил і так далі). Забарвлення мало також і практичне значення, тобто медичне, деякі фарби відлякували комах, інші лікували захворювання шкіри і очей.

Татуювання ділиться також на

  • тимчасове
  • вічне.

 

Парфуми


З давніх часів люди почали додавати своєму тілу сторонні запахи. Історія запахів - дуже стара і загадкова. У її основі лежить якнайдавніше знання про те, що істоти інших світів харчуються запахами. Світлі духи притягуються чистими запахами, пекельні - огидними міазмами.

 

Існує чотири основні види парфюмерних рідин:

  • Вечірні духи - найбільш багаті по композиції, найсильніші і стійкі
  • Денні, - не такі концентровані, але такі, що володіють витонченим складним букетом.
  • Туалетна вода - рідина з яскраво вираженим запахом, як правило, легким і свіжим: квітковим, фруктовим або морським.
  • Одеколон, парфюмерна вода - з легким ароматом, освіжає шкіру.


По своїй якості всю парфюмерію можна розділити на

  • природні
  • штучні (або фантазійні) запахи.

 

Тут не мається на увазі технологічний процес (люди давно навчилися синтезувати аналоги природних ароматів). На ранніх стадіях розвитку людства всі запахи - концентрати природних речовин, в основному рослинного походження. Але незабаром люди навчилися змішувати декілька запахів, тут були певні правила: аромати повинні гармонійно поєднуватися, збагачуючи один одного. Змішення запахів - це як змішення музичних звуків з одних і тих же складових може виникнути повна дисгармонія або чарівна мелодія.

 

Натуральні аромати - квіткові, фруктові, лісові, це, як правило, чисті запахи, в яких чітко вгадується головний компонент (троянда, лимон, хвоя і так далі), їм властиві наступні характеристики - легкість, свіжість. Виражають - юність (свіжість, наївність), безтурботність, романтизм, мрійливість, призначені для ранку, дня, відпочинку, літа.

 

Фантазійні аромати - складні букети, що мають основні і другорядні нотки, вгадати складові практично неможливо, їм властиві характеристики - насиченість, сила, тяжкість. Виражають - загадковість, упевненість, в собі призначені для вечора, урочистих подій, зрілого віку.

 

Все різноманіття ароматів прийнято розділити по загальній емоційній дії на

  • квіткові,
  • солодкі,
  • свіжі,
  • пряні,
  • східні,
  • гіркі.

     

2. Демографічна

Тут очевидне розділення на чоловічі і жіночі елементи костюма, кольори, фактури, матеріали.
 

Чоловічі - стримані відтінки, як правило, темні, з переважанням чорного, часто зустрічаються строгі контрасти, фактури жорсткі, тканини щільні, важкі, непрозорі, малюнки і фактури геометричні, технічні.
 

Жіночі - пастельні відтінки, вся рожева палітра, легені, м'які фактури, що легко драпіруються, прозорі, з лелітками, вишивками, гіпюр, квіткові, рослинні мотиви, горошок і м'які лінії у фактурі і малюнках, перли і перламутр - матеріал для аксесуарів і прикрас.

 

Костюм може розрізнятися

  • за статевою ознакою
  • або незначними деталями (наприклад: сторона застібки),
  • або взагалі всією формою.

 

Так, в XVII столітті чоловіки широко використовували шикарні мережива, зараз же це прерогатива дам, один з символів жіночності. Ознаки жіночності і мужності, зрозуміло, мінялися у різних народів і в різні епохи, але присутні завжди. Виключенням, мабуть, є кінець XX століття, з його ідеєю унісекса.
 

Вік
З давніх пір існували відмінності між дитячим і дорослим костюмами.

Усередині цих груп є градації:

  • маленькі діти,
  • підлітки,
  • молодь,
  • люди зрілого віку,
  • немолоді,
  • люди похилого віку.

 

У костюмі встановлюються особливі деталі для старшого покоління і особливі для молодшого. Ось деякі приклади: бантик або слинявчик завжди для нас є символами дитячості, пов'язана на голові жінки хустка зазвичай асоціюється із старістю, костюм з явними ознаками еротизму можуть носити тільки молоді люди. Подібні стереотипні символи міцно закріплюються в культурі.

 

Як і у випадку в статевою приналежністю прийнято розділення на

  • дитячі і дорослі малюнки,
  • кольори,
  • фактури
  • матеріали.

 

Поняття дитячого костюма як самостійної групи виникло тільки в другій половині XVIII століття в Англії. Донині дитячий одяг був лише зменшеною копією дорослої. Це розділення пояснюється багато в чому різким ускладненням костюма, що робило його дуже незручним для дітей.

  

 

Основні площини середовища


1. Історична (тимчасова) - епохи, століття, періоди, роки:


Дана класифікація, вживана до костюма, є найпоширенішою в історичній науці. При цьому підході історія речей і явищ вивчається з погляду приналежності їх до того або іншого часу. Найбільш загальновизнані великі градації:

  • первісність,
  • античність,
  • середні віки,
  • відродження,
  • XVII, XVIII, XIX, XX століття.

 

Розвиток костюма в цьому випадку розглядається як лінійний процес, в центрі уваги - ознаки, що відрізняють одну епоху від іншої. Увага дослідника концентрується на стилістичних особливостях костюма загальних для всіх архітектонічних мистецтв кожного періоду.

 

Усередині кожної епохи прийнято виділяти дрібніші періоди, назви їх загальновідомі.

 

2. Природна просторово-географічна


Тут найбільш яскравий поділ відбувається на два полюси - схід-захід. Зрозуміло, що відмінності виходять далеко за грань географії. Проблемі присвячена безліч робіт, і всі проблеми, що обговорюються в них, мають те або інше віддзеркалення в костюмі.

 

Далі поділ відбувається простій схемі:

  • континенти,
  • країни,
  • регіони,
  • міста,
  • селища,
  • міські квартали.

 

Кліматичні зони

 

Внаслідок того, що однією з перших функцій костюма був захист тіла від природних дій костюм, перш за все, почав розрізнятися по пристосованості до різних кліматичних і природних умов.

 

Поділ відбувається в наступних площинах:

  • Південні і північні райони.
  • Гірські, лісові і степові зони.
  • Пори року (найбільш поширено два сезони осінь/зима і весна/літо)
  • Час доби (день/ніч)
  • Атмосферні явища (дощ, сніг, вітер, сонце)


Зрозуміло, що площини в реальності перетинаються, утворюючи великий спектр природних умов, що вимагають спеціального костюма. Зимова ніч в південному лісі і літній день в північних горах, північне і південне сонце, дощ і вітер в степу і в лісі і так далі багато в чому обумовлюють різноманіття костюмів народів, що населяють нашу планету.

 

З розвитком діяльності людини і промисловості постійно з'являються нові костюми, спеціально пристосовані для перебування в екстремальних природних умовах, що дозволяє людям пробиратися в самі труднодоступні куточки Землі і незвідані середовища. Людство розробило екіпіровку для підкорення гірських вершин, морських глибин, непролазних тропічних лісів, пустель і полюсів.

 

У даній класифікації слід звернути увагу на ще один цікавий і важливий момент, пов'язаний з впливом людської діяльності на природні явища. При створенні і використанні костюма необхідно враховувати певний ступінь зміни кліматичних умов в міському середовищі. (Снігопад в місті і в сільській місцевості вимагає від нас різного одягу).

 

Фізична


Дана класифікація дещо пов'язана з попередньою, оскільки клімат і фізичне середовище взаємозв'язані (підводне середовище південного і північного морів сильно відрізняються).

 

Ми можемо виділити декілька фізичних середовищ в яких доводиться бувати людині, і отже, мати відповідний костюм, що забезпечує повну безпеку:

  • наземне, (рівнини, гори)
  • водне, (озера, річки, морить, океани, штучні водоймища)
  • повітря, (різна висота)
  • космічне,
  • підземне, (різна глибина і характер порід)
  • підводне, (тип водоймища, глибина)
  • вогненне,
  • отруєне (характер отруйливої речовини)

 

В кожному середовищі має значення клімат.

 

3. Етнографічна

 

Етноси, народи, племена (обряди, звичаї) - це одна з поширених класифікацій серед дослідників костюма. Основний масив всієї літератури по костюму - етнографічні роботи, що містять докладні описи костюмів тих або інших етнічних народів і пов'язаних з ними звичаїв і ритуалів. По подібних дослідженнях добре вивчати таке явище як національний костюм.

 

Етнографічна класифікація полягає в наступному:

  • Етноси
  • Народи
  • Племена
  • Окремі обряди визначених етнічних народів

 

4. Соціальна - шари суспільства


Стан (соціальний статус)

Багато наукових робіт, присвячених костюму тієї або іншої епохи, мають в своїй основі розділення по станах. Одяг різних станів спочатку визначається властивим їм способом життя, її закріплена форма працює як знак, вказуючий на той або інший шар суспільства.

 

Вождь виділявся серед одноплемінників, його поважали як особливу людину. Крій і деталі костюма говорять про статус в суспільстві, родових традиціях і так далі. І в сучасному світі ця функція костюма існує (наприклад, в діловому костюмі - чим тонша смужка, тим вище статус його власника). Помилки тут завжди були украй небажаними і могли завдати образи. Люди дуже трепетно відносилися до свого положення в суспільстві і завжди прагнули якось підкреслити його в костюмі.

Часто різні стани мають різні етичні, естетичні і тому подібні норми, що теж відбивається в костюмі. У класовому суспільстві просто необхідні зовнішні ознаки, що встановлюють характер відносин і спілкування.

Професія
 

При переході від натурального господарства до ринкового устрою, з його розподілом праці і товарообміном в кожній справі з'явилися свої професіонали, і як наслідок, однотипний костюм. Його форма багато в чому залежала від специфіки діяльності і містила елементи, об'єднуючі людей однієї професії в якусь корпорацію, підкреслювала тим самим спільність занять, що накладають відбиток на їх характер, світогляд, відношення до тих, що оточують. Ми навіть характеризуємо групи людей, називаючи ознаки або елементи їх одягу, наприклад: "люди в білих халатах ", "люди в погонах ", "білі комірці " і відразу всі розуміють, про кого йде мова.

 

Наступні професії мають найчіткіше визначені костюми:

  • військові,
  • медичні працівники,
  • працівники транспортних компаній,
  • громадського харчування і так далі

 

Конфесія


Дана типологія припускає вивчення костюма представників різних релігій, а також їх гілок і єретичних течій. Кожна релігія встановлює і обумовлює певні форми костюма, особливі крій, силует, кольори, аксесуари і деталі.

Залежно від ступеня впливу релігії на життя суспільства в той або інший період, дані особливості так чи інакше впливає на всі форми і види костюма.

 

5. Естетична - ієрархія стилів, зміна мод і тому подібне


Досить обширний пласт літератури, присвячений костюму, має в своїй основі саме цю класифікацію. Історія костюма, як правило, будується на розгляді різних стилів костюма і мод, які змінюють один одного впродовж існування людства. Дослідники сучасності також активно користуються цією ієрархією в своїх роботах, розглядаючи палітру стилів, одночасно присутніх у наш час і лежачих в основі наук про імідж. У зв'язку з цим слід зазначити, що дослідження стилю костюма будується по двох напрямах: історичні стилі і сучасні. У поняття входять не тільки стилі, що виникли в останні десятиліття поточного сторіччя, а все те різноманіття стилів костюма, яке є у розпорядженні наших сучасників, а також само відношення до стилю як до інструменту. Це пов'язано з тим, що на сучасному етапі розвитку людства стиль поточної епохи можна визначити як поліваріантність, тобто його не можна визначити однозначно, він залежить від безлічі причин і легко міняється залежно від ситуації, настрої і так далі Тому ми перерахуємо основні історичні стилі, що сформувалися в тій або іншій епосі, а потім основні стилі, в яких може виразити себе сучасна людина. Зрозуміло, багато сучасних стилів мають в своїй основі певні історичні стилі.

 

Перерахуємо основні історичні стилі:

 

Античний.

Тіло розглядалося як дзеркало, що повинне відобразити досконалість світу. Костюм підкорявся законам логіки і гармонії. Античний стиль - це образ, що прагне у височінь до світла і досконалості. Використання тканин певної ширини відповідно до розмірів ткацького верстата, одяг не кроєний, а зібраний у вертикальні складки, наряд витриманий відповідно до будови людської фігури, взуття - практично одна підошва.

 

Романський.

Ніс в собі спадщину античності, проте з певними надмірностями. Просте, не прилегле до фігури плаття (зшите з двох частин) було оброблене широкою облямівкою.

 

Готичний.

Саме в цей час з'являється крій, що став незвичайно складним і віртуозним. Одяг підганяється по фігурі. Костюм тієї епохи схожий на готичну архітектуру. Переважання вертикальних ліній і загострених деталей.

 

Ренесансний.

Прагнення до гармонії, вираженої в симетрії і відсутність надмірностей. У всьому - тільки природні пропорції. Сучасники намагалися створити багатий і елегантний костюм, здатний підкреслити достоїнства людини. Вперше жіноче плаття ділиться на довгу спідницю і ліф. Одяг відрізняється використанням дорогих тканин, складних орнаментів, незвичайним оформленням рукавів, поєднанням двох кольорів, матеріалів.

 

Бароко.

Поява нових матеріалів, найбільш популярними стають оксамит і метал. Прагнення до розкоші і ексцентричності. Офіційність, манірність важких нарядів.

 

Роккоко.

Плаття стають витонченішими, величезні наряди зменшуються до більш людських розмірів. Велика кількість складок а зв'язки із застосуванням атласу, багатюща нижня білизна. Переважання в нарядах пастельних тонів і велика кількість аксесуарів.

 

Ампір.

Слідував по стопах античної моди (це стосувалося тільки дамського костюма). Характерні риси: простота ліній, вертикальні складки, зсув лінії талії під груди, рукава-"ліхтарики", глибоке декольте. У гардеробі чоловіків з'являється темний фрак, який носили з краваткою, візерунчастим жилетом і циліндром.

 

Денді.

На початку XIX століття створюється тип скромно, але ідеально одягненого пана - денді. Найголовніша ознака - зовнішня простота костюма в сукупності з її дорожнечею і досконалим кроєм. Збільшена роль краватки, яка стає єдиною помітною прикрасою на білосніжній сорочці.
 

Романтизм.

Найяскравіше цей стиль виявляється в жіночому костюмі, відмінними рисами якого вважається приталений ліф, широкі рукави, безліч воланів, рюшів і бантиків, легкі колірні відтінки, що створює відчуття легкості і ніжності.

 

Модерн.

Його характеризує відмова від всіх старих норм в костюмі. Модерн відрізняє S-образний силует дамського костюма, вільні плаття, що просвічують, декоративність і екстравагантність у поєднанні з фантастичними образами.

 

Сьогодні в костюмі розвиваються одні стилі, народжуються і вмирають інші, все їх описати просто неможливо. Але все-таки можна виділити декілька з них, що мають характерні риси і що стійко існують в сучасному костюмі. Розглянемо кожен з них і попутно пояснимо, які психологічні характеристики ми можемо отримати разом з костюмом певного стилю.

 

Діловий стиль

Часто підходить під визначення, а також носить багато елементів спортивного стилю.

Основні характеристики - діловий, солідний, серйозний, упевнений в собі, порядний, такий, що вселяє довіру, строго елегантний, зручний. Даний стиль відрізняють строгі силуети, в основному темні або світлі стримані, приглушені кольори, однотонні матеріали (допускаються лише неконтрастна клітка і смужка). Основну роль грає діловий костюм у поєднанні з уміло підібраною сорочкою (блузою), часто білого кольору. Працівників розумової праці недаремно називають . Особлива увага приділяється якості матеріалів і виготовлення. Строгість ліній і приглушена синьо-сіро-коричнева гамма присутня у всіх аксесуарах і інших системах костюма (зачіска, макіяж). Втілює і підкреслює розумність, логічність, волю, цілеспрямованість, стриманість.
 

Стиль на кожен день –

для роботи, ділових візитів, офіційних поїздок.

 

Переглядів: 6365 | Додав: KonSerg | Рейтинг: 4.7/3 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Copyright KonSerg © 2016